***جزیره نیم نگاه***

از یازدهم تیزماه 1392 در آدرس http://jazireh2012.rozblog.comمنتظر شما عزیزان هستم

***جزیره نیم نگاه***

از یازدهم تیزماه 1392 در آدرس http://jazireh2012.rozblog.comمنتظر شما عزیزان هستم

ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

تجدید میثاق ورزشکاران با آرمان های امام خمینی(ره)/ طالقانی: پیش چشم امام سید احمد را در فوتبال بردم ورزش > مدیریت ورزش - ستارگان ورزش ایران در آستانه بیست و چهارمین ارتحال امام خمینی(ره)به جماران رفتند تا با آرمان های ایشان تجدید میثاق کنند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در این دیدار چهره های سرشناسی همچون،محمد دادکان،محمد علی آبادی،پرویز مظلومی،منصور ابراهیم زاده،رسول کربکندی،محمد ضیایی،علیرضا دبیر،آرش میراسماعیلی،حمید استیلی،بهنام ابولقاسم پور،پایان رافت،محمد نصیری،فریده شجاعی،هادی آیت اللهی،مهدی تاج،ناصر نوآموز،محمد رضا طالقانی،پولادگر،نصرت ایراندوست،هاشمی طبا،خانم دکتر فرهادی زاده و جمع دیگری از خانواده ورزش ایران حضور داشتند. محمد رضا طالقانی که یکی از سخرانان این مراسم بود.او که حرف های جالبی می زد و خاطرات شیرینی را از حضرت امام(ره)به زبان می آورد در بخشی از صحبت هایش گفت:«البته من نمی دانم از کجا باید شروع کنم،اگر قرار باشد خاطره بگویم که خیلی زیاد است و باید از فوتبال بگویم،چون جمع خیلی فوتبالی است.البته من کشتی گیر بودم و دلم می خواست تا خاطره ای از کشتی برایتان نقل کنم اما حالا که گفتم فوتبال،سدی حسن آقا دارد می خندد چون می داند من چه خاطره ای می خواهم تعریف کنم.» طالقانی این را گفت و ادامه داد:«زمانی که با امام خمینی (ره)در پاریس بودیم من و حاج احمد آقا تیغی،فوتبال بازی کردیم.من دو بر یک ایشان را بردم.حضرت امام به مرحوم حاج احمد آقا گفتند:«احمد باختی؟»که من گفتم:«نه حاج آقا ایشان برده اند اما به حساب دیگری.»طالقانی خاطرات دیگری هم از روزهای دوازدهم فروردین و روز ارتحال امام خمینی(ره)برای حاضرین بیان کرد. پس از سخرانی ها،سید حسین خمینی،نوه امام (ره) که تک تک ورزشکاران را به خوبی می شناخت با هر کدام از آنها که روبرو می شد چند دقیقه ای گرم صحبت می شد.او از پرویز مظلومی حال برادرش غلامحسین را پرسید و وقتی به وحید طالب لو رسید به او گفت:«دستت چطور است؟بهتر شده ای؟»سید حسن آقا برخورد ویژه ای هم با حمید استیلی و محمد دادکان داشت.ایشان سپس برای حضار سخرانی کردند و از نصیحت های امام(ره)برای ورزشکاران گفتند:«حضرت امام خودشان ورزشکار حرفه ای نبودند،اما در خانواده ما کسانی را داشتیم که می توانستند در سطح حرفه ای ورزش کنند.حاج احمد آقا اگر وارد سیاسی نمی شد می توانست به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شود و پیشرفت کند.امام نصیحتی داشتند که من خودم بارها آن را شنیده بودم.ایشان می گفتند که انسان در همه ابعاد ورزش کند؛یعنی ورزش فقط برای پرورش بدن نیست.آقایانی که الان اینجا هستید،خیلی از شما مربی شده اید و خیلی ها هم قرا است مربی شوید.این نکته حرف های امام بود،حسادت نکنید ومغرور نشوید.ورزش باید در همه ابعاد باشد تا اسم آدم ها ماندگار شود.» در پایان این مراسم حاضرین به امامت سید حسن خمینی نماز مغرب و عشاء را ادا کردند.مسئول ستاد امسال امام(ره)پهلوان،دبیر سابق فدراسیون فوتبال بود و اجرای این مراسم را علی جوادی بر عهده داشت. خبرآنلاین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد