***جزیره نیم نگاه***

از یازدهم تیزماه 1392 در آدرس http://jazireh2012.rozblog.comمنتظر شما عزیزان هستم

***جزیره نیم نگاه***

از یازدهم تیزماه 1392 در آدرس http://jazireh2012.rozblog.comمنتظر شما عزیزان هستم

رازهای پنهان-قسمت هفتم-راز دوست داشتن خود

بسیاری از مشکلات ما ناشی از اینست که خودمان را دوست نداریم !!!!! بله این واقعیت دارد ، ممکن است بگویید چطور ممکن است ، ولی حقیقت دارد ... ما مدام در حال سرزنش خود هستیم و خود مان را مقصر می دانیم .... بیایید راز دوست داشتن خود را بیاموزیم !

رمز و راز دوست داشتن خود

در سال گذشته مشغول درک قدرت عشق واقعی به خودم بودم . در تمام زندگیم ،حس تنها ماندن یکی از بزرگترین ترس هایم بود و این باعث می شد خود را بی دلیل درگیر روابطی کنم که جز حس سر خوردگی چیزی برایم نداشت. این از ترس ها و عدم درک مناسب از خودم سرچشمه می گرفت که باعث می شد یک رابطه تمام دنیایم شود، مرکز توجه ام شود و سرانجام من را تصاحب کند!!!این مسئله باعث می شد که رسیدن به هدف هایم را بخاطر دیگری قربانی کنم و وقتی یک رابطه به پایان می رسید، می فهمیدم که با خود چه کرده ام.

هر بیشتر به خودم نگریستم، فهمیدم که منشأ این روابط شکست خورده، خودم هستم !فهمیدم که خودم را به طور واقعی دوست نداشتم و تحسین نکرده ام و فقط به ابراز علاقه و تحسین دیگران دلخوش بودم.با خودم تصمیم گرفتم تغییری در زندگیم ایجاد کنم.اول از همه باید بر ترس از تنهایی خودم غلبه کنم و این میسرنبود جزپیدا کردن راهی برای استقلال و آزادی شخصی . جالب تر اینکه،از وقتی که تحسین کردن خودم را شروع کردم، کیفیت رابطه هایم بهتر شد و به این نتیجه رسیدم که هرچه بیشتر خودم را دوست بدارم، کمتر از تنها ماندن می ترسم و روابط سالم تری را به سوی زندگی ام جذب خواهم کرد.

 من برنامه ای را به این اسم" قرار ملاقات با خودم" ترتیب دادم.حال می بایست علی رغم روابطم ، با خودم هم وقت می گذراندم.به زبان ساده تر، با خودم هم قرار می گذاشتم و بیرون می رفتم و آن مدت زمان را به خودم اختصاص می دادم.این زمان متعلق به من است.ما در زندگی یاد گرفتیم زمان و انرژی زیادی را صرف دیگران کنیم و گاهی فراموش می کنیم که منبأ آن انرژی را باید دوباره شارژ کنیم و این فقط زمانی میسر می شود که از منابع و انرژِی درون برای یک تغییر مثبت در زندگی و کمک به دیگران بهره گیریم. به بیان ساده این یک مفهوم قدرتمند است که می تواند سلامت جسمی و ذهنی شما را بهبود بخشد.

قبل از شروع " قرار ملاقات با خودم" این نکات را به خاطر بسپارید.

از بین بردن نا آرامی ها

تلفن تان را از پریز جدا کنید.گوشی موبایل را خاموش کنید.کامپیوتر و تلویزیون را نیز خاموش نمایید و اجازه ندهید در مدت زمان قرار ملاقات، ذهنتان درگیر چیزی باشد.این زمان فقط متعلق به شماست که فقط با خودتان خلوت کنید.

تنها بودن

این خیلی مهم است که کاملأ تنها باشید.شما همیشه می توانید با غریبه ها حرف بزنیدودوست های جدید پیدا کنید ولی در این قرار ملاقات ، فقط باید با خودتان آشنا شوید نه کس دیگری.اگر با همسر یا دوست خود زندگی می کنید، طوری برنامه ریزی کنید که او در خانه نباشد ویا خودتان از خانه بیرون بروید.اگر فرزندی دارید او را به پرستار بسپارید ویا زمانی را انتخاب کنید که آنها در خانه نیستند.درک این موضوع خیلی مهم است که این زمان موهبتی است برای شما که فقط روی سلامت خودتان تمرکز کنید.

برنامه ریزی

مدت زمانی که قرار ملاقات طول می کشد را برنامه ریزی کنید.حداقل مقدار زمان را طرح ریزی کنیدو تمام آن زمان را روی خودتان تمرکز کنید.من اکثرا 2تا 4ساعت را برای قرار ملاقات خودم برنامه ریزی می کنم.

نزدیکان

با اطرافیانتان درباره قرار ملاقاتتان صحبت کنید و اجازه دهید تا در فوایدش سهیم باشند .نه تنها حمایت آنها را خواهید داشت ، بلکه دچار سردرگمی و غفلت هم نخواهند شد.

self-loving-2

دراینجا ایده هایی برای قرار ملاقات با خودتان پیشنهاد می کنیم که می توانید آنها را ترکیب کرده و اجرا کنید:

وعده مطالعه

به یک کافه مدرن بروید ویا یک مکان راحت در خانه را انتخاب کنید. کتابی معنوی را برای یک ساعت یا بیشترمطالعه کنید.یک چای گیاهی گرم به همراه چند بیسکویت پنیری هم داشته باشید. به همراه چند برش میوه و از این تجربه عمیقا لذت ببرید.

وعده بخشش و قدردانی

یک نقطه راحت را پیدا کنید.من اکثرا نشستن روی صندلی اتاق پذیرایی را ترجیح می دهم در حالی که فضای اطراف با شمع تزیین شده باشد ؛روی یک دفتر یادداشت روزانه ویا کاغذی دیگر،همه چیزهایی که بخاطر آنها خودتان را بخشیده اید بنویسید.ما بعضی اوقات با خودمان خیلی ظالمانه برخورد می کنیم وبا اختیار،خودمان را بخاطر شکستها، نرسیدن به اهداف وشکست در رسیدن به امیال خود سرزنش می کنیم.

این زمان را به خودتان اختصاص بدهید و خودتان را برای تمامی رفتار های ظالمانه ای که با خودتان داشتید و به سلامتیتان آسیب رسانده اید ببخشید.

قدردانی

تمام چیزهایی که در زندگی بخاطر آنها سپاسگزار هستید را لیست کنید وبرای تک تک آنها سپاسگزاری کنید، این یکی از کارهای مورد علاقه من است.

تمجید

لیست تمام چیزهایی که دیگران شما را بخاطر آنها تحسین می کنند را بنویسید.چیزهایی که آنها می گویند تو در آن خوب هستی و استعداد ذاتی داری ! توجه کنید که از شما می خواهم به عنوان شخصی دیگر به خود نگاه کنید.

وعده موسیقی

بعد از یک وعده غذای رضایت بخش و سالم، به یک کنسرت زنده بروید.برای مثال، هر پنج شنبه عادت دارم که بعد از یک وعده غذای کاملا گیاهی و سالم، به سمفونی بروم. با این کارتجربه ای ارزشمند را برای خودتان به ارمغان آورده اید.

وعده یوگا یاتفکرذهنی( مدیتیشن)

کلاس یوگا یا مدیتیشن را در برنامه خود داشته باشید.بعد از کلاس، یک جکوزی آرامش بخش را تجربه کنید و به خانه باز گردید و از یک وعده غذای سبک لذت برده و در عصر استراحت کنید.

وعده گردش

برای یک پیاده روی طولانی در مکانی که به آن علاقه مندهستید،آماده شوید و اگر دوست دارید به پارک بروید. یا یک رانندگی طولانی مدت را تجربه کنید. من دوست دارم یکشنبه ها در مرکز خرید قدم بزنم و از دیدن افراد جدید واجناس مختلف لذت ببرم و همچنین قدم زدن در ساحل را خیلی دوست دارم. ایده خوبی است که به همراه یک کتاب در ساحل قدم بزنید و مطالعه کنید.

هنر و فرهنگ

به یک گالری هنری در یک مکان باز ویا موزه بروید.تماشای هنر،الهام بخش و نشاط آور است و همچنین از تماشا کردن مردم هم لذت می برم.

شما هم اگر ایده جدیدی دارید با ما در میان بگذارید ، موفق باشید !

www.ibanoo.ir/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد