***جزیره نیم نگاه***

از یازدهم تیزماه 1392 در آدرس http://jazireh2012.rozblog.comمنتظر شما عزیزان هستم

***جزیره نیم نگاه***

از یازدهم تیزماه 1392 در آدرس http://jazireh2012.rozblog.comمنتظر شما عزیزان هستم

آقای احمدی‌نژاد! با وجود ولایت‌فقیه کشور به بن‌بست نمی‌رسد

سایت مجلس اعلام کرد 

 پاسخ لاریجانی به احمدی نژاد:

آقای احمدی‌نژاد! با وجود ولایت‌فقیه کشور به بن‌بست نمی‌رسد

رئیس مجلس شورای اسلامی رفتار رئیس جمهوری در صحن علنی را صادقانه نداست و با بیان اینکه مشکلات ما این است که رئیس جمهوراخلاقیات اولیه را رعایت نمی کند، گفت:این چه فایده ای دارد که دائم از عدالت صحبت کنیم اما کیان اخلاقی جامعه را به فساد بکشیم .

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی پس از توضیحات رئیس جمهور درباره استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی از مشکلات کشور از سنخ بی قانونی هاست که باید حل شود، چرا که ادامه این روش مشکل زا است.

آقای رئیس جمهور مشکل  سلیقه شما است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تشکر از نمایندگان مجلس برای اجازه دادن به سخنرانی رئیس جمهور، افزود: نکته اول اینکه براساس بحث رئیس جمهور تنظیم قوا به هیچ وجه به هم نخورده است و باید بگویم که آقای رئیس جمهور این سلیقه شما است که گاهی نظر شورای نگهبان را به عنوان مفسر اصلی قانون اساسی قبول ندارید.
وی با یادآوری صحبت های احمدی نژاد تصریح کرد: اتهاماتی را که شما به بنده وارد کردید، مطابق آیین نامه پاسخ می دهم، اما طبق همان آیین نامه شما دیگر حقی برای صحبت ندارید، چرا که اتهاماتی را نسبت به رئیس قوه مقننه و قضائیه وارد کردید که شخص رئیس قوه قضائیه هم می تواند پاسخگو باشد، اما طبق آیین نامه بنده دو برابر زمان شما وقت برای پاسخگویی دارم.
 
تنظیم روابط بین قوا بر هم نخورده است
لاریجانی با تاکید بر اینکه تنظیم روابط بین قوا بر هم نخورده است، تاکید کرد: آقای رئیس جمهور! این سلیقه شماست که قانون را اجرا نمی کنید و بعد می گویید من قسم خورده ام و تشخیص می دهم که کدام قانون را اجرا کنم.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: رئیس جمهور باید قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان آن را تایید می کند، را ابلاغ و اجرا کند و در چنین شرایطی تنظیم قوا بر هم نمی خورد، اما مشکل اینجاست که خلاف این حرف‌ها تنظیم قوا بر هم نخورده است.
وی در پاسخ به توضیحات رئیس جمهور مبنی بر اینکه دو سه سال است که دولت تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است، گفت: شما یارانی را انتخاب کردید که پرونده های قضایی دارند و نمی گذارید به پرونده های آنان رسیدگی شود که البته این موارد فشار نیست که اگر از من می پرسید می گویم همین مطالبی را که اینجا ارائه کردید به دادگاه ارائه می دادید، چرا که اگر نزدیکترین شخص به ما هم تخلفی کرد اجازه می دهیم که به پرونده وی رسیدگی شود، اما شما چنین اجازه ای نمی دهید.
 
در کشوری که ولایت فقیه است، بن بستی نیست
لاریجانی در پاسخ به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه با چنین روندی کشور به بن بست می رسد، گفت: آقای رئیس جمهور اشتباه می کنید، در کشوری که ولایت فقیه است، بن بستی نیست.
وی ادامه داد: شما در موارد بسیاری به رهبری شکایت کردید که رهبر معظم انقلاب هم این مسئله را به شورای حل اختلاف ارجاع دادند که رای قاطعی هم صادر شد، پس بن بستی وجود ندارد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی درباره موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی گفت: شما قانون را تمکین نکردید، قانونی که شورای نگهبان آن را تایید کرده است، چرا که اگر هیات وزیران مصوبه ای می گذارد که با قانون همخوانی نداشته و رئیس مجلس با استدلال آن را مغایر قانون اعلام می کند باید لغو شود که شما به این امر اعتراض دارید و باید پرسید چه کسی باید این مشکل را حل کند؟ و چرا شما این را تمکین نمی کنید؟
 
چرا قانون را تمکین نمی کنید؟
رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه شما نامه ای در این باره به هیات حل اختلاف نوشته اید، تصریح کرد: چرا نظر رهبری را نمی گویید؟ چرا قانون را تمکین نمی کنید؟
وی در پاسخ به این صحبت رئیس جمهور که دیوان عدالت باید محل اتکا باشد، تاکید کرد: آقای رئیس جمهور! شما گفتید که دیوان عدالت اداری رسیدگی به این پرونده را طول داد که باید بگویم رسیدگی به این پرونده اگر قبل از سال ۸۸ بود حق داشتید، چرا که بند الف ماده ۱۱۳ قانون خدمات کشوری که در سال ۸۸ تصویب شد می گوید که سازمان تامین اجتماعی زیرمجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و شخص وزیر درباره این سازمان باید به مراجع قانونی ذی ربط پاسخگو باشد.
لاریجانی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه شما قانون را زیرپا گذاشتید و تخلف کردید، یادآور شد: چرا می گویید که دیگران دست و پای ما را بسته اند؟ چرا می گویید که دیوان عدالت اداری اکنون دخالت کرده است؟ چون این قانون سال ۸۸ تصویب شده و قبل از آن دیوان عدالت اداری نمی توانست وارد شود، اگر نمی دانید، بپرسید.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم درباره این صحبت رئیس جمهور که چرا دیوان محاسبات دادگاه دارد، گفت: باید بگویم قوه قضائیه شعبه ای آنجا دارد و دادستان و دادگاهی هم آنجا وجود دارد که این قانونی است که مجلس تصویب کرده است و شما به چه اعتراض دارید؟ که اگر اعتراضی هم وارد است باید بگویید که نظر شورای نگهبان را قبول ندارم، اما شما رئیس جمهور کشور هستید و باید نظامات حاکم بر کشور و قانون اساسی را قبول داشته باشید و بر این اساس قانون دیوان محاسبات در نظر گرفته که یک شعبه دادسرا و دادگاه در دیوان عدالت اداری وجود داشته باشد که به دادستان آن هم مجلس رای می دهد.
لاریجانی ادامه داد: مگر می توان با گفتن اینکه برخی بهتر از بقیه هستند، به امور آنها رسیدگی نکرد؟ در حالی که شما نباید هاله ای بگذارید که دادگاه به امور برخی مسئولان رسیدگی نکند، بلکه باید بگویید احسنت که به امور مسئولان ذی ربط رسیدگی می شود نه اینکه خود شما مانع شوید.
نماینده مردم قم در مجلس نهم تاکید کرد: بنابراین دیوان محاسبات تخلفی نکرده است و این ارتباطی به دیوان محاسبات ندارد.
لاریجانی با بیان اینکه رئیس مجلس وظایف روشنی دارد، یادآور شد: سه قوه مستقل از یکدیگرند و وظایف آنها را قانون اساسی مشخص کرده است که اگر مصوبات دولت خلاف قانون بود رئیس مجلس تشخیص بدهد و ورود پیدا کند، بنابراین محدوده وظایف رئیس مجلس هم همین است و در کار اجرا دخالت نمی کند.
وی با بیان اینکه رئیس مجلس به سعید مرتضوی کاری ندارد، گفت: وقتی قانون را دور می زنید و سازمان تامین اجتماعی را زیر نظر معاون اول رئیس جمهور می برید، این خلاف قانون است و نتیجه آن می شود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیاید و مسئولیت آن را قبول کند، چرا که دولت تخلف کرده و من آن را اعلام کرده ام و باید شخص وزیر از آن تمکین می کرد.
 
ما با استقلال قوا مشکلی نداریم
رئیس قوه قانونگذاری با بیان اینکه ما با استقلال قوا مشکلی نداریم، افزود: تهمت هایی که در این جلسه نثار بنده کردید هیچ ربطی به موضوع استیضاح نداشت و اگر قرار بود مطابق آیین نامه رفتار می کردم نباید اجازه می دادم شما حرفی بزنید، اما چون حرف فیلم را به میان آوردید و به جای استیضاح حرف های دیگری را مطرح کردید، اجازه دادم که سخنان خود را بگویید.
وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان هستند که از ابتدای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنده وساطت می کردم تا تشنجی بین دولت و مجلس ایجاد نشود و حتی به معاون نظارت مجلس گفتم که با برگزاری جلسه ای بین استیضاح کنندگان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمی ایجاد شود تا استیضاح مطرح نشود.
لاریجانی ضمن یادآوری جلسه بین استیضاح کنندگان و شیخ الاسلامی تصریح کرد: پس از آن جلسه نمایندگان متنی را آوردند که وزیر کار بر اساس آن قبول کرده بود که مرتضوی را عوض می کند، اما ناگهان با مصوبه دولت مواجه شدیم که خلاف قانون این سازمان را زیر نظر معاون اول رئیس جمهور قرار می داد که این خلاف قانون و مسخره کرده آن است و چطور انتظار دارید که رئیس مجلس حرفی نزند؟
 
دلیل نمی شود که وقتی کسی خلافی کرد ما حرفی نزنیم
وی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: من مرتضوی را از شما بیشتر می شناسم، هر چند خدماتی کرده اما این دلیل نمی شود که وقتی کسی خلافی کرد ما حرفی نزنیم که اگر او برادر ما هم بود باید جلوی او می ایستادیم.
لاریجانی با بیان اینکه این اقدام دولت خلاف قانون بوده است، گفت: هیات تطبیق مصوبات این مصوبه را لغو کرد که آقای شیخ الاسلامی هم تلفنی به من گفت که تخلفی نکرده ام، چرا که این اقدام از عهده من خارج است، اما من در پاسخ گفتم که این اقدام خلاف قانون است.
نماینده مردم قم در مجلس نهم با یادآوری جلسه روز دوشنبه خود با رئیس جمهور افزود: در این جلسه به شخص رئیس جمهور گفتم که موضوع استیضاح شیخ الاسلامی مطرح است و بهتر است تا این مسئله با وساطت حل شود که بهتر است به مرتضوی کار دیگری داده شود چرا که حضور وی در این سازمان خلاف قانون است و در این صورت من هم از استیضاح کنندگان می خواهم که امضاها را پس بگیرند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از این جلسه ساعت ۷ صبح امروز، فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور آمد و گفت که پیامی از شخص رئیس جمهور دارم که من انتظار داشتم حرف هایی زده و مرتضوی را جابجا کرده باشد، اما آقای فروزنده گفت که رئیس جمهور اعلام کرده که این استیضاح به نفع کشور نیست و اگر استیضاح شیخ الاسلامی مطرح شود من نواری از بستگان شما دارم که آن را پخش می کنم.
مصلحت نمیدانم اطلاعاتم از اطرافیان رئیس جمهور را بازگو کنم
لاریجانی در ادامه یادآور شد: من در پاسخ به این پیام رئیس جمهور گفتم که از نوار اطلاعی ندارم و اگر نوار مربوط به هر کدام از بستگان من باشد فرقی نمی کند. البته من هم اطلاعات زیادی درباره بستگان رئیس جمهور دارم اما مصلحت نمی دانم که با این صحبت ها جو کشور را متشنج کنم.
رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: من به آقای فروزنده گفتم این تهدید است که ما از استیضاح صرف نظر کنیم که من این را مصلحت نمی دانستم چرا که مجلس جایگاهی دارد و رئیس مجلس نیز قسم خورده که از حقوق مردم دفاع کند.
 
حرف‌های شما چه ربطی به جلسه استیضاح وزیر دارد
لاریجانی تصریح کرد: بر این اساس شما اگر راجع به بستگان من چیزی دارید بگویید و این مسائل بین من و خدا روشن است اما نتیجه این حرف هایی که زدید چه بوده است و چه ربطی به مسئله استیضاح وزیر داشته است.
 
آیا این کار، اقدامی توطئه آمیز علیه رئیس مجلس نبود
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: نفس این کار را ملاحظه کنید آیا به نظر اقدامی توطئه آمیز علیه رئیس قوه مقننه نبوده است؟ که آقای مرتضوی یکی از بستگان من را به دفتر خود دعوت می کند و طی صحبت هایی میان این دو نفر از این صحبت ها فیلم گرفته می شود پس شما برنامه داشته اید.
لاریجانی گفت: مگر شما در اتاق‌های ما می آیید ما فیلم می گیریم ؟البته من نمی دانم که در دستگاه آقای رئیس جمهور چطور است اما آیا این توطئه آمیز نیست که یک نفر را صدا می کنند و بعد فیلم می گیرند تا در روزی مثل امروز آن را نمایش دهند.
 
آیا نفس این کار مافیایی و توطئه آمیز نیست؟
وی افزود: این مسئله چه فایده ای برای کشور دارد؟ آیا این اخلاق است؟ آیا نفس این کار مافیایی و توطئه آمیز نیست؟ آیا این کار در سطح رئیس جمهور کشور است؟ رئیس جمهوری که مرتب دیگران را تهدید می کند باید بداند که مشکلات کشور در این گونه رفتارها است.
 
این فیلم چه ربطی به استیضاح داشت؟
لاریجانی تأکید کرد: بنده با برادرم ارتباطی ندارم و در این کشور خیلی از افراد با یکدیگر نسبت دارند اما رفتارهای متفاوتی با یکدیگر دارند اما سؤالی که باید مطرح کنم این است که این فیلم چه ربطی به استیضاح داشت؟
 
درخواست ملاقات مرتضوی را به مصلحت ندانستم
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علاوه بر این آقای مرتضوی چند بار از من وقت ملاقات خواستند که هیچ کدام از آنها را مصلحت ندیده و عمل نکردم که اگر عمل می کردم امروز چیزهایی می گفتند.
 
درخواست ملاقات مرتضوی با آیت الله آملی لاریجانی
 به گزارش خانه ملت، محمد حسین فرهنگی در پی درخواست رئیس مجلس برای بازگو کردن مطالب بیان شده در تماس تلفنی وی با فاضل لاریجانی، گفت: آقای فاضل لاریجانی در حال حاضر رئیس دانشگاه آزاد آمل و مشاور رئیس دانشگاه پیام نور هستند و شخص ایشان تأکید کردند که غیر از این دو مورد سمت دیگری ندارم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاضل لاریجانی مطرح کرد که مدت ها سعید مرتضوی پیگیر ملاقات با ایشان بوده است.
وی درباره نقل فاضل لاریجانی از جلسه خود با مرتضوی گفت: فاضل لاریجانی در گفت و گو با شخص من تأکید کرد، زمانی که برای ملاقات با سعید مرتضوی در جلسه حاضر شده بیشتر زمان را مرتضوی صحبت کرده و ضمن ابراز ارادت زیاد نسبت به خانواده لاریجانی ، آقای مرتضوی مطرح کردند که ارادت زیادی نسبت به رییس قوه قضاییه دارند و درخواست ملاقات و وساطت ایشان را نیز مطرح کردند.
فرهنگی هم چنین تصریح کرد: آقای فاضل لاریجانی گفتند که در این جلسه مرتضوی مطالب زیادی علیه قاضی پرونده خود مطرح کردند  و در ان جلسه فیلمبرداری نیز نبود.
وی ادامه داد:فاضل لاریجانی هم چنین تاکید کرد که من بعد از جلسه در خواست ایشان را انعکاس دادم  و آیت الله لاریجانی درخواست وی را بپذیرفت، ضمن اینکه در آن جلسه من بعضی نکات درباره مسائل دانشگاه به نظرم رسید و آنها را مطرح کردم.
 
رفتار شما صداقت نیست بلکه بلای جان کشور است
لاریجانی افزود: آقای رئیس جمهور رفتار شما صداقت نیست بلکه بلای جان کشور است فرض کنیم که یکی از بستگان بنده اشتباه کار بود این چه ربطی به من دارد.
آقای رئیس جمهور اگر فیلم اظهارات برادر شما را می گرفتم  اخلاقی بود ؟
وی ادامه داد: اگر من نیز مثل شما در جلسه با اخوی شما یعنی داوود احمدی نژاد که مطالب زیادی را درباره نزدیکان و اطرافیان شما وجریان انحرافی مبنی بر ارتباط با منافقین، فسادهای مالی آنها، ارتباط با خارج و …مطرح کردند من نیز فیلم گرفته و پخش می کردم آیا این اخلاقی بود؟ آقای رئیس جمهور اینها مشکلات اخلاقی جامعه ماست.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این آقایی که در فیلم از آن نام برده اید در اطراف من نیست و هیچ مسئولیتی هم از جانب بنده ندارد اما فرق من با شما این است که با همه مشکلاتی که اطرافیان شما دارند به نوعی که برخی از آنها تحت تعقیب هستند اما شما آنها را ابقا می کنید؛ این طرز تفکر با من متفاوت است؛ ما می گوییم اگر کسی از اطرافیان ما مشکلی داشت حتماً رسیدگی شود اما شما مانع می شوید و یکبار هم در مصاحبه خود گفتید که این خط قرمز من است و این برخلاف حق و عدالت است.
 
مشکلات ما این است که رئیس جمهوراخلاقیات اولیه را رعایت نمی کند
وی تصریح کرد: این چه فایده ای دارد که دائم از عدالت صحبت کنیم اما کیان اخلاقی جامعه را به فساد بکشیم و مشکلات ما این است که رئیس جمهور ما اخلاقیات اولیه را رعایت نمی کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آقای رئیس جمهور شما اگر مطلبی داشتید چرا آن را مطرح نکردید و در روز جلسه استیضاح وزیر مطرح کردید و این مسئله چه ارتباطی با رئیس مجلس داشت.
 
مردم شخصیت شما را بهتر متوجه شدند
لاریجانی گفت: اتفاقاً خوب شد که با توجه به اینکه دائماً می گویید (بگم، بگم) امروز این فیلم را پخش کردید و این باعث شد که مردم شخصیت شما را بهتر بشناسند.
وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور حدیث قدسی است که از پیامبر(ص) نقل شده مبنی بر اینکه اگر کسی به مسلمانی اتهامی بزند خداوند می گوید خودش را برای جنگ با من آماده کند که البته من امیدوارم خداوند همه ما را هدایت کند که وقتی در مساند بزرگ می نشینیم اندیشه های حکیمانه داشته باشیم و عدالت را در رفتار و عمل پیشه کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به محمود احمدی نژاد رئیس قوه مجریه که خواستار اختصاص زمانی برای پاسخگویی به اظهارات وی بود گفت: شما یک بار صحبت کردید و دیگر زمانی برای صحبت ندارید./
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد